Objednajte si naše služby online

Pon. - Pia.: Na objednávku
Sledujte nás:

Všeobecné obchodné podmienky

Verzia 2023.01 | 01.05.2023

Všeobecné obchodné podmienky

I. Úvodné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sú zmluvnými podmienkami v zmysle ust. § 273 Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len „Zákonník“), ktorými sa spravujú zmluvné vzťahy uzatvorené medzi stranami - Daniel Poldauf so  sídlom: Mládežnícka 27, 974 04 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 51764628, DIČ: 1086274222,, registrácia: Okresný úrad Žiar nad Hronom, číslo živnostenského registra: 680-21548 (ďalej len ako „Dodávateľ alebo Predávajúci“), a fyzickou a/alebo právnickou osobou ako Objednávateľom (ďalej len ako „Objednávateľ alebo Kupujúci“).

Dodávateľ je prevádzkovateľom internetovej stránky www.foltep.sk.

Objednávateľom je fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom webovej stránky, telefonicky, ale mailom objedná služby Dodávateľa.

Odoslaním objednávky Objednávateľom Dodávateľovi Objednávateľ vyjadruje súhlas s týmito obchodnými podmienkami.

Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj

II. Objednávka

II.1
Objednávateľ objednáva služby alebo tovar prostredníctvom webovej stránky Dodávateľa, telefonicky alebo mailom.
Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.

II.2
Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov služby, počet, špecifické požiadavky (ak relevantné).
Tieto údaje budú v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).

II.3
Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim. Najneskôr do 24 hodín (v pracovné dni) predávajúci overí objednávku, oznámi možnú dodaciu dobu alebo termín realizácie služby, konečnú cenu a spôsob úhrady. Ak povaha objednávky neumožňuje určenie ceny do 24 hodín, upovedomí o tom predávajúci kupujúceho a informuje o termíne, v ktorom mu bude cenová ponuka zaslaná. Od termínu akceptácie cenovej ponuky je objednávka pre kupujúceho záväzná.

II.4
Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín po akceptácii cenovej ponuky bez udania dôvodu. Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou.

II.5
V prípade ak predávajúci nevie dodať objednaný tovar alebo zrealizovať objednané služby, má právo takúto objednávku zrušiť. Pokiaľ už bola suma za objednaný tovar alebo objednané služby uhradená, zašle ju predávajúci kupujúcemu naspäť bankovým prevodom.
Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je jej pravdivé a úplné vyplnenie. Odoslaná objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká potvrdením objednávky predávajúcim prostredníctvom e-mailu.
Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci záväzne potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, a že s nimi súhlasí. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci akceptuje všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, taktiež i platnú cenu objednaného tovaru alebo služieb uvedených na internetovej stránke. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.

III. Dodacie podmienky

III.1
Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy tovaru a rôzne druhy služieb odlišné. Termín dodávky alebo odberu tovaru, alebo realizácie služieb bude vždy oznámený kupujúcemu pri overovaní objednávky.

III.2
Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru alebo realizácii služieb od 2 do 30 dní od dátumu overenia objednávky.

III.3
Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov alebo materiálov potrebných k realizácii služby nie sú skladom, a nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov môže byť dodacia lehota dlhšia.

IV. Cena, platobné podmienky a prepravné

IV.1
Cena tovarov a služieb je uvedená na stránke predávajúceho. Ceny môžu podliehať zmenám. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov a dovozcov. Platná cena tovarov a služieb bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.

IV.2
Kupujúci uhrádza platbu za objednaný tovar a službu podľa dohovoru s predávajúcim, spravidla:

  • a) na základe vystavenej predfaktúry v hotovosti
  • b) na základe vystavenej predfaktúry bankovým prevodom na účet predávajúceho
  • c) na základe vystavenej faktúry v hotovosti
  • d) na základe vystavenej faktúry bankovým prevodom na účet predávajúceho
  • e) v hotovosti pri odovzdávaní/preberaní tovaru/služby
  • f) dobierkou pri odosielaní tovaru prostredníctvom doručovateľskej spoločnosti

IV.3
Pri odovzdávaní tovaru platí kupujúci cenu za tovar + dopravné a prípadne cenu dobierky.

IV.4
V prípade kúpy tovaru volí spôsob dopravy si kupujúci sám pri vytváraní objednávky prostredníctvom kontaktného formuláru na webovej stránke predávajúceho alebo pri inom spôsobe komunikácie.
V prípade objednávky služieb určuje povaha služieb miesto realizácie, o mieste realizácie sa kupujúci s predávajúcim dohodnú pred potvrdením záväznej objednávky. Miesto realizácie môže ovplyvniť konečnú cenu dodávanej služby, o tejto cene je kupujúci predávajúcim vždy uzrozumený v predstihu.

IV.5
Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená kupujúcemu pri overovaní objednávky.

V. Preberanie tovaru

V.1
Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.

V.2
Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebudú akceptované.

V.3
Kupujúci nadobúda vlastnícke práva k tovaru až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má tovar v držbe, má kupujúci všetky povinnosti uschovávateľa veci a je povinný tovar na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako tovar predávajúceho.

V.4
Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za tovar a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k tovaru ešte neprešlo na kupujúceho.

V.5
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho momentom prevzatia kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.

VI. Preberanie výkonov a služieb, majetok kupujúceho

VI.1
Kupujúci objednáva u predávajúceho spravidla služby, ktoré predávajúci realizuje na predmete vo vlastníctve kupujúceho alebo vo vlastníctve inej osoby, ktorú kupujúci zastupuje.

VI.2
Pri odovzdávaní predmetu za učelom realizácie služby spoločne skontroluje predávajúci aj kupujúci fyzický stav tohto predmetu a o tomto stave podpíšu obe strany odovzdávací/preberací protokol pred realizáciou služby. V protokole sa uvádza dátum, informácie o zúčastnených stranách, kontaktné informácie, prípadné zistené závady a nedostatky na odovzdávanom predmete. Súčasťou odovzdávacieho/preberacieho protokolu je aj dátum a čas spätného odovzdania predmetu kupujúcemu.

VI.3
Predávajúci je v čase držby predmetu, na ktorom sa realizuje objednaná služba, za tento predmet hmotne zodpovedný, je povinný zabezpečiť ochranu tohto predmetu pred fyzickým poškodením, dostatočne zabezpečiť v prípade hrozby odcudzenia.

VI.4
Predávajúci informuje kupujúceho o všetkých rizikách, ktoré sú spojené s realizáciou služieb a ktoré vyplývajú z fyzickej povahy predmetu, na ktorom sa služba realizuje, pričom s týmto rizikom kupujúci súhlasil pri potvrdení záväznosti objednávky. Predávajúci je povinný zabezpečiť odbornú realizáciu výkonov, bezpečné a overené postupy práce, overené nástroje, prípravky a chemické látky tak, aby maximálne znížil toto riziko. Pri realizácii výkonov postupuje tak, aby zamedzil fyzickému poškodeniu predmetu.

VI.5
Predávajúci je povinný v čase držby predmetu, na ktorom sa realizuje objednaná služba, tento predmed riadne označiť, aby bolo možné jednoznačne identifikovať jeho majiteľa (ak táto identifikácia nevyplýva z povahy predmetu), a aby nemohlo dojsť k zámene predmetu s inou osobou.

VI.6
Pri preberaní výkonov po zrealizácii objednaných služieb zúčastnené strany opätovne spoločne spíšu odovzdávací/preberací protokol, pričom tento protokol bude obsahovať dátum a čas spätného odovzdania predmetu, označenie zúčastnených strán, kontaktné informácie a informácia o fyzickom stave predmetu.

VI.7
Riziká a nebezpečensto škody súvisiace s prepravou predmetu na miesto realizácie služby prechádza na konkrétnu zo zmluvných strán podľa toho, kto túto prepravu realizuje:

  • a) preprava predmetu na miesto realizácie služby kupujúcim: riziká a nebezpečenstvo škody znáša kupujúci;
  • b) preprava predmetu na miesto realizácie služby predávajúcim: riziká a nebezpečenstvo škody znáša predávajuci;
  • b) preprava predmetu na miesto realizácie služby treťou stranou (doručovateľská služby): riziká a nebezpečenstvo škody v zmysle VOP konkrétneho prepravcu.

VII. Odstúpenie od zmluvy

VII.1
Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s tovarom na adresu predávajúceho resp. inú, ktorú predávajúci určí.

VII.2
Tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s tovarom musí kupujúci odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe. Kupujúci súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná kupujúcim.
Tovar sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia späť.

VII.3
Pri dodržaní vyššie uvedených povinností kupujúceho, predávajúci prevezme tovar späť a do 15 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ktorý kupujúci uhradil za tovar, vráti kupujúcemu vopred dohodnutým spôsobom späť.

VII.4
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:

  • a) ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy;
  • b) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť;
  • c) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť;

VII.5
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:

  • a) tovar sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať;
  • b) zmenila sa cena dodávateľa tovaru;
  • c) vystavená cena tovaru bola chybná.

VIII. Záruka a servis

VIII.1
Konkrétne záručné a servisné podmienky sú uvedené v príslušných záručných listoch vybraných tovarov, ktoré kupujúci obdrží pri kúpe tovaru, alebo v príslušných záručných listoch materiálov, ktorými bol realizovaný servis.

VIII.2
Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov alebo zhora ohraničená dátumom spotreby tovaru. Kupujúcim je v tomto prípade osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť (pokiaľ to charakter tovaru umožňuje – zastavaný tovar) reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru predávajúcemu. Pri uplatnení reklamácie sa kupujúci riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste.

VIII.3
Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach, neodbornou montážou, nedodržaním príslušných noriem zo strany kupujúceho alebo osoby, ktorá kupujúcemu montáž vykonávala, alebo ak bol prevedený zásah do výrobku inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním.

VIII.4
V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča kupujúcemu telefonicky oznámiť predávajúcemu, že daný tovar vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí kupujúcemu ďalší postup pri vybavovaní reklamácie. Konkrétne náležitosti pri uplatňovaní reklamácie sú definované v Reklamačnom poriadku.

IX. Záverečné ustanovenia

IX.1
Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.

IX.2
Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí.

IX.3
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.

IX.4
Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.

IX.5
Práva kupujúceho (spotrebiteľa) vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.

IX.6
Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.

IX.7
Všetky osobné údaje poskytnuté kupujúcim v rámci objednávky tovaru či registrácie prostredníctvom webovej stránky www.foltep.sk sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov.

Odoslaním objednávky, resp. uzatvorením kúpnej zmluvy, dáva kupujúci v súlade so zák. č. 122/2013 Z.z. súhlas predávajúcemu so spracovaním, zhromažďovaním a uchovávaním jeho osobných údajov pre účely uzavretia kúpnej zmluvy, vybavenia objednávok a súvisiacej komunikácie s kupujúcim.

Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, právo na ich opravu, vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom.

IX.8
Predávajúci neposkytuje, nezverejňuje a nesprístupňuje osobné údaje kupujúcich žiadnej ďalšej osobe, s výnimkou: spoločností zabezpečujúcich prepravu tovaru, ktorým sú osobné údaje kupujúcich odovzdávané v minimálnom rozsahu potrebnom na účely doručenia tovaru.

IX.9
Súhlas so spracovaním osobných údajov a zasielaním obchodných informácií je udelený na dobu neurčitú a je možné ho kedykoľvek zdarma odvolať výslovným a určitým prejavom v písomnej forme adresovanej predávajúcemu, a to poštou, telefonicky alebo elektronicky na e-mail kontakt@foltep.sk. Odvolaním súhlasu so spracovaním osobných údajov dôjde zároveň k zrušeniu registrácie.

IX.10
Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.

Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).

Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim (spotrebiteľom) a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona.

Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/alternative-dispute-resolution-consumers_sk

Doména www.foltep.sk používa cookies na prispôsobenie obsahu, poskytovanie funkcií a analýzu aktivít. Kliknutím na tlačidlo Akceptovať vyjadríte súhlas s ich využívaním. Zotrvaním na webe www.foltep.sk tiež beriete na vedomie spracúvanie osobných údajov v uvedenej forme.